Νιώθω την ανάγκη μέσα από τη στήλη αυτή να απευθύνω ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους αυτούς, που πάντα με τη ζεστή παρουσία τους στηρίζουν έμπρακτα τις εκδηλώσεις μας και σε κάθε ευκαιρία γεμίζουν ασφυκτικά τη θεατρική αίθουσα «Γ. Μπόμπολας» του Συνδέσμου μας.

ΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΟ ΔΥΟ ΡΟΛΟΙ. ΕΝΕΡΓΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΟΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΚΑΙ ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ. ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΚΑΝΕΙΣ ΕΥΚΟΛΑ ΝΑ ΥΠΟΘΕΣΕΙ ΠΩΣ ΟΙ ΔΥΟ ΑΥΤΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΣΥΓΚΡΟΥΟΝΤΑΙ.

Ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΕΓΛΕΡΗΣ ΜΙΛΑ ΣΤΟ "Λ" ΓΙΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΜΑΘΕΤΕ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΤΟΛΜΑΤΕ ΝΑ ΡΩΤΗΣΕΤΕ. ΜΕΓΑΛΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ, ΕΝΕΡΓΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ, ΘΕΣΕΙΣ, ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΛΙΓΜΟΙ. ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΠΑ ΜΕΓΑΛΑ ΠΑΙΔΙΑ.

Λίγοι έχουν την πολυτέλεια να ατενίζουν μια κατάσταση με δύο διαφορετικά βλέμματα χωρίς να αλληθωρίζουν. Κάλλιστα θα μπορούσε κάποιος να ισχυρισθεί ότι είναι πολύ δύσκολο για κάποιον να εργάζεται στη ναυτιλία, που σημαίνει να βιώνει καθημερινά τους προβληματισμούς και τις σκέψεις των ανθρώπων του τομέα και συνάμα να διαθέτει έμπειρη πολιτική τοποθέτηση.

Από την ομιλία-εισήγηση του Παναγιώτη Δέγλερη με θέμα: «ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΣΕ ΕΙΔΙΚΑ ΝΟΜΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ» που έγινε στις 10 Οκτωβρίου 2002, στα πλαίσια του 4ου Ετήσιου Συνέδριου Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών: «Η Ελληνική Οικονομία μπροστά στη Σύγκλιση: Υποδομές Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών».

4oIctForumPhot3

Κύριε Πρόεδρε

Αγαπητοί Σύνεδροι

Καλώς ήλθατε λοιπόν στον "νομικό κόσμο" των διαγωνισμών προμηθειών και υπηρεσιών του δημόσιου τομέα.

Α. Εισαγωγικά

Η ψήφιση του Ν. 2688/99 και η αρχική εφαρμογή του πλέον στον Ο.Λ.Π. και Ο.Λ.Θ. αντίστοιχα, αποτελεί ένα σημαντικό γεγονός για την αναγκαία (και ίσως αρκετά καθυστερημένη) μετεξέλιξη των 2 μεγαλυτέρων ελληνικών λιμένων, δηλαδή των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.

Ο στόχος ήταν και είναι προφανής, δηλαδή αυτός της ιδιωτικοποίησης (privatization) των παρεχόμενων λιμενικών υπηρεσιών. Αυτή η πορεία είναι από μόνη της μία πρόκληση, γιατί εμπεριέχει την ανάγκη για αποσαφήνιση όρων και στόχων, στους οποίους πρέπει να στηριχθεί το εγχείρημα αυτό, προκειμένου να έχει επιτυχία.

MoneyShowPhot2Από την ομιλία του Παναγιώτη Δέγλερη «ΝΑΥΤΙΛΟΣ - Μια πρόκληση για συνεργασία» (Στα πλαίσια της υποχρέωσης ενημέρωσης του επιβατικού κοινού, που καθιερώνεται, για πρώτη φορά, με το Ν. 2932/ 2001) στις 24 Νοεμβρίου 2002, στα πλαίσια συμμετοχής του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά στο «MONEY SHOW ΠΕΙΡΑΙΑ».

Ευχαριστώ κύριε Πρόεδρε

Συμμετέχοντας με την προτροπή του Αγαπητού φίλου και Προέδρου του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά κ. Κ. Πεταλά σε ένα οικονομικού χαρακτήρα διήμερο συμπόσιο, σαν αυτό που φιλοξενεί το Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά, προσπάθησα να δώσω και το οικονομικό στίγμα ενός σύγχρονου ναυτιλιακού θέματος, που θα ξεφύγει από τα αυστηρά νομικά πλαίσια, μιας εισήγησης γιατί απευθυνόμαστε κυρίως σε μη νομικούς.

Αφορμή για την απάντηση στο ερώτημα σας στάθηκαν για μένα 2 πολύ πρόσφατα περιστατικά:

Περιστατικό 1ο: Πριν από λίγες ημέρες στις 27.2.2002 στην παρουσίαση του επενδυτικού προγράμματος του Ο.Λ.Π. Α.Ε., μάταια περίμενα μετά τις εισηγήσεις των εκπροσώπων του λιμανιού και του Υ.Ε.Ν., την παρέμβαση, τις θέσεις και την συμμετοχή του Δήμου Πειραιά. Πλήρης απουσία και σιωπή.

Μήπως πρέπει να ξανασχεδιάσουμε πολιτικές για τη ναυτιλία, βάσει των οποίων ο κάθε Υπουργός θα πρέπει να υλοποιεί το στρατηγικό σχέδιο, χωρίς να απαιτείται να "γυρίσει σελίδα" από τον προκάτοχό του;

Παρατηρώντας με προσοχή τις πρόσφατες εξαγγελίες του πρωθυπουργού Κώστα Σημίτη, σχετικά με την αναγκαία για το σύνολο του δημόσιου τομέα διοικητική μεταρρύθμιση, θέλω να επισημάνω τα εξής:

H διεθνής έκθεση των ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΩΝ 2002, την οποία σε λίγο θα καλωσορίσει η πόλη μας, όπως γίνεται κάθε δύο χρόνια, φέρνει μια συγκεκριμένη πρόταση για την ναυτιλία.

Αυτή η πρότασή της είναι και το κριτήριο της επιτυχίας της όλα αυτά τα χρόνια, που οι εμπνευστές της υλοποίησαν με μεθοδικότητα, γνώση, μεράκι και όραμα.

Ποια είναι αυτή η πρόταση τελικά; Ποιο είναι στην ουσία το κριτήριο (ή το μυστικό) της επιτυχίας της;

Λειτουργικές "αντιφάσεις" σε κάθε διαδικασία απελευθέρωσης των μεταφορών διαπιστώνει ο δικηγόρος του Πειραιά, Παν. Δέγλερης, με πείρα σε θέματα μεταφορών, ο οποίος μιλώντας στις Ειδικές Εκδόσεις της "ΕΞΠΡΕΣ", επικεντρώθηκε στις πτυχές της "απελευθέρωσης" που επέρχεται στην ουσία σε πολλούς κλάδους των μεταφορών.

Οι "ρωγμές", είπε, σε κάθε συνθήκη είναι ικανές να φωτίσουν τις τόσο συχνές σε μεταβατικές περιόδους "αντιφάσεις" ή άλλως "επιστημονικά παράδοξα".

Σελίδα 6 από 9