ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΣΕ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΜΕΔΙΤΕΚΑ «ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ», 26.9.2008
ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΗΣ ΨΥΤΤΑΛΕΙΑΣ
Το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Ψυττάλειας (ΚΕΛΨ), είναι ένα έργο ιδιαίτερης κοινωνικής και περιβαλλοντικής σημασίας, του οποίου η λειτουργία έχει βελτιώσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων του λεκανοπεδίου της Αθήνας και τη ποιότητα των νερών του Σαρωνικού Κόλπου και των ακτών του.
Η ΜΟΝΑΔΑ ΞΗΡΑΝΣΗΣ ΙΛΥΟΣ είναι το 3ο και τελικό στάδιο του ΚΕΛ Ψυττάλειας. Στη Μονάδα αυτή γίνεται η επεξεργασία και η ξήρανση του συνόλου της αφυδατωμένης ιλύος που παράγει το ΚΕΛΨ, μειώνεται δραστικά ο όγκος της, καταστρέφονται μικρόβια, βακτήρια κ.λπ., παράγεται ένα ακίνδυνο και χρήσιμο τελικό προϊόν.
Έτσι λύνεται οριστικά το πρόβλημα διάθεσης της ιλύος. Η διαχείριση και διάθεση της ιλύος πραγματοποιείται πλέον στα πλαίσια των αρχών της αειφόρου ανάπτυξης.
11o ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΙCT FORUM, 4 - 5.11.2009
 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ
ΕΡΓΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ
Α.Σύντομη εισαγωγή στη σχέση που τα 10 συνέδρια ICT διαμόρφωσαν:
ΑΛΛΑΓΗ ΑΝΤΙΛΗΨΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ -ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΕΘΝΟΣ", 18.2.2008
Στη διακήρυξή της η «Παρέμβαση Ανανέωσης» κάνει λόγο για ένα «πέπλο σιωπής» το οποίο επέβαλαν οι διοικήσεις του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά. Ποια τα κίνητρα της εσωστρέφειας;
Το ζήτημα της εσωστρέφειας που χαρακτηρίζει τα τελευταία χρόνια το Δικηγορικό μας Σύλλογο ούτε τυχαίο, ούτε αποσπασματικό φαινόμενο είναι. Εδράζεται σε μία ευρύτερη φιλοσοφία των διοικούντων για ενασχόληση μόνο με τα μικρά ή ακόμα χειρότερα με τα «ημέτερα μικρά». Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και η υπόθεση του παραδικαστικού κυκλώματος –που είχε και άμεση αναφορά με τα τεκταινόμενα στον Πειραιά- δεν στάθηκε ικανή να αφυπνίσει το Σύλλογο, με τη διεξαγωγή έστω μίας δημόσιας συζήτησης. Αδικούν την ιστορία του Συλλόγου και τα μέλη του, αυτοί που θεωρούν ότι ο Σύλλογος πρέπει να συνεχίσει να μένει «εκτός» και μάλιστα σιωπώντας.
ΕΝ ΑΝΑΜΟΝΗ ΛΟΙΠΟΝ ΤΟΥ ΕΠΟΜΕΝΟΥ (Ή ΕΠΟΜΕΝΩΝ) ΠΡΟΕΔΡΙΚΟΥ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΟΣ ! (Ή ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΠΙΘΑΝΑ ΝΟΜΩΝ) - ΑΡΘΡΟ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΤΑ ΝΕΑ", 12 - 13.6.2010
Σε μια περίεργη ιστορικά και χρονικά συγκυρία όπως η τωρινή - της πρωτοφανούς οικονομικής κρίσης που πλήττει τη χώρα μας – εκδηλώθηκε και μάλλον δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα η πρόσφατη νομοθετική πρωτοβουλία της Κυβέρνησης για την νέα μορφή του Διοικητικού φορέα της Ναυτιλίας, με τη σύσταση του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και την μεταφορά αρμοδιοτήτων (των περισσοτέρων;) στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, καθώς και στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Αυτή η νομοθετική πρωτοβουλία, που δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα γιατί αναμένεται η δημοσιοποίηση σε Φ.Ε.Κ. του νέου ! Προεδρικού Διατάγματος, που θα επιλύσει κάποια δυσερμήνευτα νομικά θέματα που έθεσαν τα δύο προηγούμενα Προεδρικά Διατάγματα, έφερε στο προσκήνιο του δημόσιου διαλόγου θέματα και αναγκαιότητες σχετικά με ένα σύγχρονο διοικητικό φορέα για την Ναυτιλία, έθεσε εκ νέου θέματα διοίκησης της εμπορικής ναυτιλίας, χάραξης ναυτιλιακής πολιτικής, στελέχωσης και βέβαια τα της λειτουργίας ενός σύγχρονου Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος (που περιέργως τόσα χρόνια δεν είχε συσταθεί).
ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΡΟΛΟ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΗΣ 18ΜΗΝΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ, 9.12.2010
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ
Το θέμα της ημερίδας μας θεωρώ ότι είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον γιατί ακριβώς αφορά την πρακτική επαγγελματική κατάρτιση των υποψηφίων δικηγόρων, αλλά και επίκαιρο ιδιαίτερα τώρα - στην παρούσα φάση αυτής της πρωτοφανούς κοινωνικής και οικονομικής κρίσης που ζούμε - και πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι το κοινό χαρακτηριστικό που αναδεικνύεται πάντα σε όλες τις κρίσεις είναι ότι οι κρίσεις θέτουν επιτακτικά και υποχρεώνουν για επανεξέταση την ολότητα των προβλημάτων.
ÂÂ Πρακτικά θα μπορούσαμε να παραφράσουμε ή σε ελεύθερη απόδοση να αναδιατυπώσουμε το θέμα ως εξής: «Πως ένας πτυχιούχος νομικής γίνεται δικηγόρος». Η οριοθέτηση λοιπόν του θέματος μας υποχρεώνει να αναλύσουμε τις λέξεις-κλειδιά τα οποία είναι: η 18μηνη πρακτική άσκηση, ο ρόλος, το περιεχόμενο και οι υποψήφιοι δικηγόροι. Είμαστε υποχρεωμένοι λοιπόν να δούμε πως (καταρχήν) νομικά, μέσα από την κείμενη νομοθεσία, οριοθετείται το θέμα μας.
"ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗΣ" ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ: ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΗΜΕΡΙΣΙΑ", 21.1.2008
Μιλά στην «Η» ο υποψήφιος για την προεδρία του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά, Τάκης Δέγλερης
«Φρένο» στην αδράνεια και στην εσωστρέφεια του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά, αλλά και καινοτόμες προτάσεις για μια καλύτερη Δικαιοσύνη, επιχειρεί να βάλει η Συμμαχία Δικηγόρων Πειραιά, «Παρέμβαση Ανανέωσης».
ÂÂ Μιλώντας στην «Η» ο επικεφαλής της συμμαχίας και υποψήφιος πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου, Τάκης Δέγλερης, έδωσε το στίγμα της νέας φιλοσοφίας που προωθεί η «Παρέμβαση Ανανέωσης» με σειρά μέτρων που θα αλλάξουν προς το καλύτερο τον Δικηγορικό Σύλλογο Πειραιά και θα άρουν το «πέπλο σιωπής», όπως αναφέρει, των τελευταίων ετών.
ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟ Γ΄ ΚΑΙ ΣΤΟ Δ΄ Κ.Π.Σ. ΣΚΕΨΕΙΣ ΣΤΟ "9ο ΕΤΗΣΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ", 30.10.2007
Σε επεξεργασμένη μορφή κειμένου παρουσιάζονται εδώ οι σκέψεις του Τ.Δ. που διατυπώθηκαν στο "9ο ΕΤΗΣΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ" - Αθήνα 30.10.2007
Ίσως η τελευταία ευκαιρία εκσυγχρονισμού του Δημόσιου Τομέα
Η χρονική περίοδος που διανύουμε είναιδιαίτερα κρίσιμη στο δρόμο για το Δ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης. Η κρισιμότητα αυτή εξηγείται αν λάβουμε υπόψη μας δύο άξονες.
TΑ ΛΙΜΑΝΙΑ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ - ΕΝΑ ΘΕΜΑ ΠΟΥ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΑΝΟΙΚΤΟ
Η πορεία ιδιωτικοποίησης (privatization) κατ΄ αρχήν των δύο μεγάλων λιμένων της χώρας, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, όπως καθορίζεται από το νέο θεσμικό πλαίσιο (Ν. 2688/99), αποτελεί μια σημαντική πρόκληση.
Η ίδια η πορεία όμως από μόνη της είναι και αυτή μια πρόκληση, γιατί εμπεριέχει την ανάγκη για αποσαφήνιση όρων και στόχων, στους οποίους πρέπει να στηριχθεί το όλο εγχείρημα.
ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΜΙΑ ΝΕΑ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ "ΕΦΟΠΛΙΣΤΗΣ" - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2008
Την τελευταία περίοδο η ναυτική εκπαίδευση εμφανίζεται να καταλαμβάνει μια ιδιαίτερα περίοπτη θέση στην ατζέντα των εφοπλιστών. Εσάς, μιας και εργαστήκατε στο Υ.Ε.Ν. σαν σύμβουλος πολλών Υπουργών Ε.Ν., ποια είναι η γνώμη σας για το θέμα αυτό;
«Μετά τη σημαντικότατη ανάπτυξη του ελληνικών συμφερόντων στόλου, με τις τόσες παράλληλες ραγδαίες οικονομικές - διοικητικές - νομικές (διεθνές δίκαιο θάλασσες - νέες συμβάσεις), αλλά και τεχνολογικές εξελίξεις, αργά ή γρήγορα θα «αναγκαζόμαστε» να ασχοληθούμε ξανά με τη ναυτική εκπαίδευση, ιδιαίτερα των ελλήνων αξιωματικών του Εμπορικού Ναυτικού.